?למה לא? המשרד פחות חשוב?

 

 

המשרד שלנו מכיל אותנו רוב חיינו וברוב המקרים הוא נראה כמו חדר תפ״י במפעל עיבוד ששבים.

חבל, למה?????

זה בדיוק מה שחושבים עלינו כשבאים לקוחות, ספקים, אורחים, והכי חשוב, העובדים.

נכון, לא לכולנו יש תקציבים מטורפים להביא מעצב פנים שיביא איתו את הניצוץ של הזוהר במשרדים הגדולים ומעוצבים במגדלים החדשים של תל אביב.

אז מה עושים?

איך יוצרים סביבה שתגרום לכל הבאים בא להרגיש כייף של יום?

איך עושים את זה בתקציב צנוע, שיעבור את פגישת התקציב?

אז ברור שזה קודם כל מתחיל ביוזמה ולא, לא חייב שזה יהיה הבוס! אם אתה או את, מרגישים שיש לכם את זה, לכו על זה, תרימו את הכפפה ובואו עם הצעה מפתה לבוס ותציגו את הצורך והרעיון. 

הרווח כפול, ראשית זה יהיה פרויקט שכייף להריץ ולהגיע בסוף הדרך לתוצאה שתביא איתה גם סביבת עבודה רעננה וגם סביבת קולגות שלא יפסיקו לפרגן (אם זה לא משרד ממשלתי) שווה להעיז. 

החלק הקשה יותר יהיה להציג את דרישות התקציב, זה לא קל. בחלק הזה צריך לקחת בחשבון שאפשר לחלק את הפרויקט לשלבים ולא חייב הכל בפעם אחת כדי לא להעמיס הכל על חודש אחד. מצד שני יש נטייה למוסס את התהליך אחרי שלב אחד או שניים, אז העל לפי הכרת המערכת והנפשות באירגון. 

בכל מקרה זה לא יהיה קל, אבל אחרי שעברנו את שלב התקציב, זה יהיה מסע של צבעים צורות ולמידה אין סופי. 

לי כמו לכם יש נטייה ללכת למרשתת כדי לקבל רעיונות לכיוונים חדשים וללמוד על מה הטרנדים שילוו אותנו בכדי שהחידוש יהיה באמת מרענן. 

אז איפה לחפש??? בגדול כל חיפוש יביא איתו תוצאות טובות, אם רק נפנה לכיוונים הנכונים. אז מה זה כיוונים נכונים? נתחיל בשיעור ראשון של תכנון מקדים.

כל נראות של פרויקט עיצוב מתחיל בחלק הגדול והבולט שלו, הצבע או הצבעים שנבחר. משם אפשר לבנות רצף נכון של בחירות שבטוח יביאו לתוצאה הרצויה.

אז איך בוחרים צבע עדכני טרנדי, מי קובע מה נכון מה יפה ולמה זה חייבת להיות גם הבחירה שלי. 

אז ככה. אין נכון ולא נכון בבחירה של צבע איזה שהו וכל בחירה היא טובה אם אנחנו שלמים איתה ואוהבים אותה, אך האים היא גם נכונה לנו? 

צודקים, יש תורה שלמה סביב צבע והשפעתו על מצב הרוח שלנו וההרגשה שלנו בסביבתו.

אבל כבר מזמן הבנו שמה שטוב לאחד לא בהכרח טוב לשני וכך הלאה.

להציץ באינסטגרם ולמצוא תמונה יפה, גם יכול להיות טעות, כי גם את זה צריך לתמוך בזמינות של המוצרים בחנויות בצבע ואם אפשר גם בצורה ובגודל שיתאימו לנו. 

זה לוקח אותנו לשלב שבו אנחנו צריכים לחפש בארץ אצל הספקים המקומיים באתרים שלהם בהנחה שהאתרים של הספקים מעודכנים וזו גם הדרך להתעדכן בצבעים הזמינים והטרנדיים. בדרך כלל זה יהיה די אחיד ומעודכן כי הזמינות של הטרנדים בארץ סגרה פערים וניתן היום למצוא כל מה שאפשר למצוא בגלריות מובילות בחול.

 אחרי שלקחנו החלטה ויש צבעים אפשר ללכת לחלק הקל, בהנחה שהשיפוץ הוא שינוי קוסמטי ורפרשינג של הבית השני שלנו, אז יש שני דרכים לעשות זאת. האחת, המועדפת עלי והחוויתית יותר, היא למצוא את הפרסונות שיש להן או להם ידי זהב (לא חייב פיקסו) לקנות צבע ולמרוח. קל ופשוט, באמת.

או לאתגר את עצמך ולחפש בעל מקצוע שיהיה טוב (נדיר), שיהיה סביר במחיר (אין כזה), שיגיע בזמן וילך בזמן (ההההה.. ) ושהבוס יאשר אותו, בקיצור תצבעו לבד. 

האים אתם פתוחים בראש ולא מקובעים? את זה נראה אחרי שתקבלו החלטות נועזות, כמו למשל, החדר כולו בצבע אחד או שני קירות בצבע כהה ושניים בצבע בהיר יותר, או לחתוך את הצבע הכהה בחצי הגובה והבהיר מהמשך.... כל סטייה מהקיבוע של חדר אחד צבע אחד, תעלה לכם את הניקוד.

אחרי שיצא יפה וכולם מרוצים ולא צריך לשפוט לחומרה כי רוב הקיר בסופו של יום מוסתר עם ארוניות ותמונות וכל מני, אז אין סיבה להיטרף מכל נקודה על הקיר.

במקביל לצבעים צריך צוות קניינים שיצא לחנויות בסביבת המשרד, לאסוף מספר פריטים שיעשו את ההבדל, התאורה, האקססרוייז, התמונות על הקיר, איזה מונומנט יפה בפינות שצריכות תוכן, והכי חשובבבב חיים חיים חיים, צמחים מלבלבים גדולים, פרחים שנחליף כל יום ראשון. חשוב כי זה מרגיש חגיגי מרגיש שמישהו חשב עליך וזה חזק. אז ברור שאת כל זה צריך למקם, לתלות, לשתול ולהעמיד במשרד במקום המתוכנן. 

אז נכון שיש הרבה יועצים לגבי איך איפה ולמה. אז אני ממליץ לחכות לסוף היום אחרי שהרוב הולכים ואז אפשר בשקט להחליט מה שחשבנו תכננו וחלמנו. עוד משהו כייף יקרה, האפקט של ההפתעה לצוות שיגיע בבוקר והכל יעמוד במקום, חדש, מעוצב, מרענן ומזמין ליום עבודה.

בגדול זה זה. די פשוט אם רק מחליטים שכך. 

אז בהצלחה לכם במשרד החדש והיפה שלכם ויופי של מקום עבודה. J

 

אביאל ויצמן  

 

 

השאירו תגובה

כל התגובות עובורת בקרה לפני פרסום